kwiecień 04/2019

Aktualności

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?
Wróć do listy

Najnowsze wpisy

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?
Jak skutecznie dbać o samochód zimą?
styczeń 03/2024
Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?
Wyprzedaż rocznika 2023 wciąż trwa – upoluj najlepszą ofertę zanim będzie za późno!
grudzień 21/2023
Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?
Nowe samochody KIA autami przyszłości? Czego możemy się po nich spodziewać?  
grudzień 07/2023

Gwarancja na samochód przez aż 7 lat lub do 150 tys. km przebiegu – Kia Motors to jedyna marka w Europie zdolna do tak fenomenalnej decyzji! Ale nic dziwnego, bo w branży motoryzacyjnej jest dziś synonimem solidności i niezawodności. Dzięki temu może na prawo i lewo rozdawać maksimum korzyści.

Siedmioletnia gwarancja na samochód to europejski ewenement. Kia może sobie na to pozwolić, bo ma całkowitą pewność, że każdy egzemplarz zjeżdżający z jej taśmy produkcyjnej jest pierwszorzędnej jakości. I nie są to czcze słowa: auta tej południowokoreańskiej marki produkuje się zgodnie z najwyższymi standardami przemysłu motoryzacyjnego, a ich trwałość potwierdzają m.in. niezależne testy wytrzymałościowe.

7 lat na dzień dobry

W tej sytuacji długi okres gwarancyjny to wręcz oczywistość. I właśnie za to zmotoryzowani uwielbiają Kia. Producent daje im poczucie bezpieczeństwa, umożliwia bezpłatne usuwanie wszelkich ewentualnych wad produkcyjnych pojazdu, zapewnia jego komfortową, bezstresową eksploatację oraz pozwala znacząco obniżyć koszty serwisowania.

Gwarancja na samochód Kia jest dostępna w standardzie i obowiązuje na każdy fabrycznie nowy model marki kupiony i zarejestrowany po 1 stycznia 2010 r. (we wszystkich krajach UE, w Norwegii i Szwajcarii, na Islandii i Gibraltarze). Co ważne, w przypadku sprzedaży auta nadal aktualna gwarancja przechodzi na nowego właściciela. Nietrudno się domyślić, że dzięki temu samochód ma wyższą wartość, a kupujący zyskuje bezpieczeństwo zawieranej transakcji i dodatkowe korzyści.

Gwarancja Kia – co obejmuje i jak działa?

Zakres i okres gwarancji na samochody Kia są dokładnie przedstawione w książce gwarancyjnej pojazdu. Rzućmy okiem na najważniejsze zapisy.

Gwarancja podstawowa przez 7 lat lub do 150 000 km przebiegu obejmuje wszelkie wady materiałowe i wykonawcze wykryte podczas normalnego użytkowania auta, które mogły powstać na etapie produkcji.

Warto dobrze zrozumieć zasady działania gwarancji w tym zakresie:

  • Przez pierwsze 3 lata użytkowania pojazdu limit kilometrów nie obowiązuje, czyli można pokonać dowolną ich liczbę, a samochód będzie cały czas na gwarancji. W tym okresie gwarancja obejmuje również elementy eksploatacyjne układów zawieszenia (m.in. przeguby kulowe sworzni wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, tuleje drążka), kierowniczego (np. końcówki drążków kierowniczych, osłony gumowe przekładni kierowniczej), przeniesienia napędu (przeguby i osłony gumowe półosi napędowych, dwumasowe koła zamachowe) oraz wydechowego i filtr cząstek stałych.
  • Jeżeli po upływie 3 lat samochód nie ma jeszcze 150 000 km przebiegu, gwarancja nadal obowiązuje.
  • Gwarancja wygasa po przekroczeniu 150 000 km przebiegu lub najpóźniej po 7 latach od kupna pojazdu. Zalety tego rozwiązania docenią zwłaszcza kierowcy wykorzystujący samochód na codzienne, krótkie dojazdy do pracy, ale również ci, którzy podróżują dużo i przywiązują wagę do zmniejszenia kosztów serwisowania przy intensywniejszej eksploatacji auta.

Dodatkowe plusy gwarancji Kia

Na wybrane elementy samochodów Kia, zależnie od modelu, gwarancja jest dłuższa niż 7 lat, a na te, których trwałość podlega naturalnym ograniczeniom – odpowiednio krótsza. Warto wiedzieć, że gwarancja wynosi:

  • na perforację blach nadwozia – 12 lat lub 150 000 km;
  • na powłokę lakierową – 5 lat lub 150 000 km;
  • na fabryczne zestawy audio, nawigację i centra multimedialne – 3 lata lub 100 000 km;
  • na akumulator – 2 lata lub 150 000 km;
  • na części zamienne zakupione i wymieniane w ASO – 2 lata, bez limitu kilometrów.

Co więcej, od momentu kupna pojazdu do pierwszego przeglądu technicznego Kia ponosi też odpowiedzialność za wady fabryczne opon, tarcz hamulcowych, wycieraczek, filtrów, żarówek, felg i innych elementów eksploatacyjnych wymienionych w karcie gwarancyjnej (należy oczywiście pamiętać, że po pierwszym przeglądzie bezpłatne usługi gwarancyjne Kia na naprawy usterek tych elementów już nie obowiązują).
Aby utrzymać okres gwarancyjny na samochód, wystarczy go eksploatować i poddawać przeglądom technicznym zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi i książce gwarancyjnej.

Masz jakiekolwiek pytania? Skontaktuj się z nami już teraz!

Powiązane wpisy

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?

styczeń 03/2024

Jak skutecznie dbać o samochód zimą?

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?

grudzień 21/2023

Wyprzedaż rocznika 2023 wciąż trwa – upoluj najlepszą ofertę zanim będzie za późno!

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?

grudzień 07/2023

Nowe samochody KIA autami przyszłości? Czego możemy się po nich spodziewać?  

Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?

październik 30/2023

Darmowa wycena samochodu – ile warte jest moje auto?

Wróć do góry strony