To już czwarta generacja jednego z największych SUV – ów w Europie. Mowa tu o Sorento, który pojawił się już w kilku salonach. Model aspiruje do tego, aby nazywać go samochodem premium, w konsekwencji czego marka Kia może mocno awansować w motoryzacyjnej hierarchii. Patrząc na poprzednie generacje Sorento można stwierdzić, że najnowsza wersja dojrzała, jest bardziej pewna siebie, groźniejsza. Ostre kształty, grill w kształcie nosa tygrysa, lakierowane, błyszczące elementy – wszystko to wpływa na odmienność i oryginalność tego samochodu.
W tym przypadku bardzo duże! Wymiary nowego Sorento co prawda nie odbiegają bardzo od poprzedników, ale poprzez optyczne wydłużenie pokrywy silnika sprawia wrażenie dużo większego. Rzeczywistość jest jednak nieco inna – tylko o 1 cm dłuższe, szersze i wyższe od swojego starszego kolegi. Z kolei rozstaw osi zwiększono o 3,5 cm, co dało znacznie więcej miejsca we wnętrzu pojazdu, które możemy poczuć siadając na tylnej kanapie.
Dane jasno wskazują, że jest to jedno z najbardziej przestronnych samochodów w segmencie. Dodatkowym atutem przemawiającym za nowym Sorento jest fakt, że jest siedmioosobowe – wystarczy rozłożyć siedzenia w trzecim rzędzie. A skoro już jesteśmy z tyłu samochodu – na bagażnik nie będzie mógł narzekać nikt. 910 litrów robi wrażenie, a jeszcze większego szoku doznajemy wtedy, kiedy dowiadujemy się, że pojemność ta liczona jest tylko do wysokości rolety.
Wnętrze proste, ale ergonomiczne
Nowa Kia Sorento to przede wszystkim prostota i intuicyjność obsługi, wysoka jakość zastosowanych materiałów i wykonania, a także innowacyjne rozwiązania. Duża część przycisków na desce rozdzielczej to faktyczne przyciski. Fani klasycznych pokręteł i przełączników będą zachwyceni. Takie rozwiązania pozwalają na proste kierowanie najważniejszymi funkcjami, bez zbędnego rozpraszania uwagi. Ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala jest jednak dotykowy, a całość wykonania sprawia wrażenie płynnego przejścia między nim do cyfrowych zegarów.
W Sorento 2020 możemy bez wątpienia poczuć się komfortowo, a może nawet luksusowo. Skóra, błyszczący lakier, satynowe wykończenia i świetne oświetlenie. Dodając do tego system audio marki Bose z 12 głośnikami – otrzymujemy prawdziwą limuzynę w formie SUV – a.
Co zmieni się w nowym Sorento? W miejscu klasycznej dźwigni zmiany biegów znajdziemy pokrętło (technologia shift by wire). Do tego otrzymamy zestaw usług UVO Connect czy Kia Live.
Nowoczesne technologie
Kia Sorento 2020 została wyposażona w technologie, które z pewnością przydadzą się podczas codziennego użytkowania samochodu – systemy autonomicznego hamowania, wykrywania pieszych, pojazdów w martwym polu czy asystenta pasa ruchu. Oprócz nich w tym przestronnym aucie znajdziemy innowacyjne rozwiązania. System automatycznego parkowania z pewnością znajdzie swoich zwolenników – wystarczy nacisnąć przycisk na pilocie, a Sorento samo zaparkuje bądź wyjedzie z miejsca parkingowego. Oprócz tego samochód będzie wyposażony w system, który przy skręcie w lewo będzie wykrywał pojazdy nadjeżdżające z boku. Do auta trafi również udoskonalony system monitorowania martwego pola. W momencie włączenia kierunkowskazu na zegarach wyświetli się obraz z kamery, która umieszczona została w lusterku bocznym. W Sorento znajdziesz jeszcze wiele innowacyjnych funkcji – aktywny tempomat działający w oparciu o nawigację, funkcje bezpiecznego wychodzenia – Safe Exit Assist, automatyczne hamowanie podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego czy nowa poduszka powietrzna, która ma przeciwdziałać zderzeniu głów pasażera i kierowcy w momencie uderzenia z boku.
Duża moc w każdej wersji
Kia Sorento na europejskim rynku będzie dostępna finalnie w 3 wersjach silnikowych – diesel oraz hybryda klasyczna są już w sprzedaży, hybryda plug-in dołączy do nich w przyszłym roku.
Silnik diesla to znany już, lecz mocno zmodyfikowany motor 2.2 CRDi. Jego moc zwiększono do 202 KM przy momencie obrotowym wynoszącym 440 Nm. Jest on lżejszy od swojego poprzednika. Współpraca ze skrzynią dwusprzęgłową automatyczną o 8 przełożeniach daje gwarancję świetnej i komfortowej jazdy. Dodatkowym atutem jest fakt, że sprzęgła działają w oleju, co ma nie tylko zwiększyć płynność pracy, ale i obniżyć spalanie i poprawić osiągi.
Hybryda to sprawdzona już wcześniej jednostka 1.6 T-GDi, która została uzupełniona silnikiem elektrycznym. Właściciel Sorento będzie miał do dyspozycji w sumie 230 KM i 350 Nm. Silniki połączone będą z automatyczną skrzynią 6 – biegową, dzięki czemu Kia pozbyła się nieprzyjemnego dźwięku wycia podczas przyspieszania, który jest charakterystyczny dla układów hybrydowych wielu marek. Wersja plug-in będzie jeszcze mocniejsza, co da efekt w postaci 265 KM.
Ceny nowego Sorento z silnikiem diesla zaczynają się od 189 900 zł, natomiast chcąc wyposażyć się w SUV-a z napędem hybrydowym będziemy musieli wydać przynajmniej 157 900 zł.