Nawet do 40 tysięcy dopłaty do samochodu elektrycznego! Już 3 lutego 2025 roku rusza nabór wniosków do kolejnej edycji programu „Mój elektryk”, tym razem pod oficjalną nazwą „NaszEauto”. Głównym celem pozostaje wspieranie zakupu lub wynajmu bezemisyjnych pojazdów elektrycznych. Nowa odsłona wprowadza jednak pewne zmiany oraz ujednolicone zasady przyznawania dotacji zarówno dla osób fizycznych, jak i przedsiębiorców, niezależnie od sposobu odliczania VAT. Poniżej przygotowaliśmy dla Was zbiór najważniejszych informacji o tym, kto i w jaki sposób będzie mógł skorzystać z dopłat.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
- osoby fizyczne
- osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą
Na jaką dopłatę można liczyć?
Jakie samochody można kupić w ramach programu „NaszEauto”?
Dotacje obejmują zakup nowych, zeroemisyjnych pojazdów elektrycznych, które: są fabrycznie nowe i nie miały przebiegu większego niż 6 000 km oraz kosztują maksymalnie 225 000 zł netto (bez VAT). Poprzednia edycja programu zakładała maksymalną kwotę pojazdu w wysokości 225 000 zł brutto. Dzięki tak zwiększonemu limitowi można wziąć pod uwagę zakup ciekawszych modeli samochodów elektrycznych, takich jak nasze najnowsze modele OMODA E5, czy KIA EV3, która z dofinansowaniem dostępna jest już od 127 800 zł brutto. Atrakcyjną propozycją w tej półce cenowej jest również KIA EV6, ponieważ jej cena zaczyna się już od 153 800 zł brutto. Ciekawym wyborem dla osób poszukujących nieco większego i bardziej przestronnego samochodu będzie KIA EV9 już od 241 880 zł .
W jaki sposób uzyskać dofinansowanie?
Proces składania wniosków odbywa się w trybie ciągłym od 2025 roku – nabór rozpocznie się 3 lutego 2025 r. i potrwa do końca czerwca 2026 r. lub do wyczerpania środków. Wnioski można składać online za pośrednictwem strony Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Aby ubiegać się o dofinansowanie na zakup pojazdu, należy w pierwszej kolejności dokonać zakupu, następnie zarejestrować pojazd oraz wykupić polisę OC/AC. Ostatnim krokiem jest złożenie wniosku poprzez formularz online.
W przypadku leasingu lub wynajmu procedura jest zbliżona – proces rozpoczyna się od podpisania umowy i dokonania opłaty wstępnej oraz podpisania protokołu przekazania pojazdu do użytkowania. Następnie przechodzimy do rejestracji pojazdu i wykupienia ubezpieczenia OC/AC, a w ostatnim kroku składamy wniosek przez stronę NFOŚiGW. Umowa leasingu/wynajmu musi dotyczyć okresu co najmniej 2 lat.
Dlaczego warto skorzystać?
- Niższy koszt zakupu samochodu elektrycznego,
- Oszczędności na paliwie i eksploatacji,
- Bezpłatne parkowanie i możliwość jazdy po buspasach w wielu miastach,
- Wspieranie ekologicznego transportu i redukcji emisji CO₂.
Mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć szczegóły programu „NaszEauto”. Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz doprecyzowania informacji, skontaktuj się z nami – chętnie udzielimy wszelkich niezbędnych wyjaśnień.